• UDRUGA PODUZETNIKA U HOTELIJERSTVU HRVATSKE

POREZNE INFORMACIJE VEZANE UZ IZVANREDNO STANJE IZAZVANO ŠIRENJEM VIRUSA COVID-19

​​​​​​Mjere plaćanja poreza za vrijeme trajanja posebnih okolnosti

​Poduzetnici, ako vam posebne okolnosti utječu na poslovanje s ciljem održavanja likvidnosti, gospodarske aktivnosti i zadržavanja zaposlenosti možete Poreznoj upravi podnijeti Zahtjev za odgodom plaćanja​ uslijed posebnih okolnosti (u daljnjem tekstu Zahtjev).

Zahtjev je moguće je podnijeti  Poreznoj upravi:

1. putem sustava ePorezna​ – obvezni način za sve korisnike ePorezne. Pozivamo također i ostale porezne obveznike na korištenje usluga ePorezna jer im je omogućeno podnositi navedeni zahtjev putem sigurnosnih vjerodajnica razine 3 (tokenima, internet i mobilnih usluga raznih banaka).

Ukoliko niste korisnici sustava ePorezne, omogućene su slijedeće opcije u ovim posebnim uvjetima:

2.  putem web forme Pišite nam –  birajući temu ePorezna – JPPU podtemu Zahtjev za odgodom plaćanja pri čemu je moguće popuniti  i priložiti obrazac. Napominjemo da ukoliko obrazac nije moguće potpisati pa priložiti, prihvatiti će se obrasci bez potpisa uz podatke za kontakt navedenu u Zahtjevu i po potrebi u mailu

3. samo iznimno, paušalni porezni obveznici, koji iz objektivnih razloga ne mogu podnijeti Zahtjev na način naveden po točkama 1. i 2., mogu neposrednim telefonskim kontaktom zatražiti usmeno podnošenje Zahtjeva.

  • na dan podnošenja Zahtjeva, morate biti uredan porezni obveznik što znači da moraju biti podnijete sve porezne prijave te podmirene sve dospjele obveze
  • u Zahtjevu morate dokazati pokazatelje nemogućnosti plaćanja poreza što ćete učiniti na način da ćete ili napisati podatke o padu prometa prethodnog mjeseca u odnosu na isti mjesec prethodne godine ili ćete opisati i obrazložiti u bitnome zašto očekujete pad prometa u narednih tri mjeseca
  • u slučaju nedostataka u Zahtjevu ili nepodmirenih dugova, kontaktirat će vas nadležni službenik Porezne uprave
  • Porezna uprava obavijestiti će Vas mailom ili na drugi primjereni način o osnovanosti Vašeg zahtjeva
  • ukoliko Vam je zahtjev osnovan, svaka obveza koja dospijeva u vremenu posebnih okolnosti do 20.06.2020. temeljem prijava koje podnosite ili zaduženja koja Vam stvaramo na Vašim porezno-knjigovodstvenim karticama odgoditi će se za 3 mjeseca
  • za odgodu svih poreznih obveza, kojima se podrazumijevaju i ostala javna davanja u nadležnosti Porezne uprave (doprinosi, članarine i slično) podnosi se jedan Zahtjev
  • prihvatom Zahtjeva, ostaje Vaša obveza da sve porezne prijave podnosite u rokovima kako je to uređeno propisima o pojedinom javnom davanju, a Porezna uprava će temeljem tako podnijetih prijava i učinjenih zaduženja, zaduživati odgodu
  • pravo na odgodu poreznih obveza nije moguće postići za PDV za 2 mjesec koji se podnosio do 20.03, a koji dospijeva do 31.03
  •  pravo na odgodu PDV imaju samo poduzetnici koji su u prethodnoj godini imali prihode do 7,5 mil kn pod uvjetom da porez obračunavaju prema izdanim računima. Porezna uprava će Vas po potrebi, po dospijeću PDV za 3 mjesec te naredne mjesece, kontaktirati radi utvrđenja je li PDV po izdanim računima plaćen
  • ukoliko po dospijeću prve odgođene obveze nećete moći namiriti poreznu obvezu, moći ćete podnijeti zahtjev za obročnu otplatu
  • o svim bitnim informacijama Porezna uprava obavještava će Vas putem posebnog mjesta na Internet stranici Porezne uprave – COVID-19
  • Porezna uprava omogućiti će svim urednim poreznim obveznicima da na jednostavan način, podnošenjem jednog Zahtjeva ostvare pravo na odgodu dospjelih poreznih obveza​

Važne poveznice:

 

Očuvanje radnih mjesta – potpora za poduzetnike u djelatnostima pogođenim koronavirusom (COVID-19)​​​​

S ciljem preventivnog postupanja i zaštite zdravlja građana, Ministarstva financija,  Porezna uprava u nastavku podsjeća poduzetnike i građane na načine kojima mogu ispuniti svoje obveze i prava bez potrebe dolaska u prostorije Porezne uprave. 

Podsjećamo poduzetnike da za podnošenje svih poreznih prijava, izdavanje poreznih potvrda, promjena na PK karticama svojih zaposlenika, zahtjeva za preknjiženjima, zahtjeva za upravnim ugovorom i ostalim zahtjevima koriste usluge ePorezne. Za potrebe dobivanja odgovora ili otklanjanja određenih nejasnoća poduzetnici se upućuju na komunikaciju korištenjem servisa “Pišite nam”​ dostupnim na Internet stranici Porezne uprave. U slučaju potrebe za izravnim kontaktom sa službenikom Porezne uprave poduzetnici se upućuju na korištenje telefonskih brojeva​ objavljenih na Internet stranici Porezne uprave.

Porezna uprava upućuje građane da za svoje potrebe mogu podnositi razne obrasce i zahtjeve putem sustava ePorezna kojem se može pristupiti putem sustava eGrađana​. Preporučuje se građanima da svaki zahtjev za promjenom na PK kartici traže putem svojeg poslodavca ili iznimno korištenjem sustava ePorezna. Za potrebe dobivanja odgovora ili otklanjanja nejasnoća građani mogu komunicirati s Poreznom upravom korištenjem servisa “Pišite nam” dostupnim na Internet stranicama Porezne uprave​ ili pozivom na brojeve Pozivnog centra Porezne uprave (0800-10-01 za pozivatelje mobilne mreže i fiksne linije). 

Porezna uprava osigurat će nesmetanu komunikaciju svim navedenim kanalima kako bi poduzetnici i građani ostvarivali svoja prava i ispunili obveze bez potrebe izravnog dolaska u prostorije Porezne uprave. 

​​​Odluka o mjerama ograničavanja društvenih ​​okupljanja, rada u trgovini, uslužnih djelatnosti i održavanja sportskih i kulturnih događanja​

​Informacije iz sustava fiskalizacije za razdoblje od 24.02.2020. do 15.03.2020. godine u odnosu na razdoblje od 23.02.2019. do15.03.2019. godine

Podnošenje obrazaca za dodjelu/ukidanje ovlaštenja u sustavu ePorezna – iznimno u vrijeme trajanja mjera zaštite od koronavirusa (COVID-19)

Podsjećamo sve građane i poduzetnike kako prijavom u sustav ePorezna mogu sami upravljati ovlaštenjima i na taj način dodjeljivati ovlaštenja drugoj osobi te nije potrebno donositi obrazac punomoći u Ispostavu Porezne uprave. Također, dodjeljivati ovlaštenja mogu i svi oni korisnici koji imaju od ranije ovlaštenje za „Upravljanje ovlaštenjima“. Sve o upravljanju i dodjeli ovlaštenja možete pronaći u ovoj Uputi.

Iznimno i u svrhu preventivnih mjera zaštite od bolesti uzrokovanih koronavirusom (COVID-19) punomoći za dodjelu ovlaštenja (ili druge obrasce za dodjelu i/ili ukidanje ovlaštenja) mogu se predati putem Internet forme „Pišite nam“. Kratke upute za popunjavanje upita/zahtjeva putem „Pišite nam“ možete pronaći ovdje​. ​​

​​

Obavijest obveznicima fiskalizacije o postupanju kod prijave podataka o privremenom zatvaranju poslovnica ili promjene radnog vremena

​​Obveznici fiskalizacije u skladu sa Zakonom o fiskalizaciji u prometu gotovinom dužni su dostavljati podatke o svim poslovnim prostorima u kojima se obavlja djelatnost, pa tako i podatke o radnom vremenu i radnim danima te privremenom zatvaranju ​poslovnih prostora. Podaci se dostavljaju elektroničkim putem korištenjem elektroničkog servisa Porezne uprave ePorezna ili iznimno podnošenjem obrasca nadležnoj ispostavi Porezne uprave i to prije nastupa promijenjenih okolnosti.

Nakon pojave koronavirusa (COVID-19) poslovanje određenih poduzetnika odvija se u otežanim uvjetima, što dovodi do privremenih zatvaranja poslovnica ili do promjene radnog vremena uzrokovanih preporukama nadležnih službi ili odlukama jedinica lokalnih samouprava ili radi vlastitih potreba. Navedene promjene radnih dana i radnog vremena, kao i privremenog zatvaranja poslovnih prostora, u skladu sa zakonskim odredbama potrebno je dostaviti propisanim načinom.

Uvažavajući ove posebne okolnosti koje utječu na pravovremeno ispunjenje obveza poreznih obveznika,  Porezna uprava upućuje obveznike fiskalizacije koji dostavljaju podatke o promjenama radnog vremena i radnih dana te podatke o privremenom zatvaranju s vremenskim odmakom (radi nastupa ovih objektivnih okolnosti) da u predviđenom polju Napomena – napišu od kada se ta promjena stvarno primjenjuje.​​

 

Izvori:

https://www.porezna-uprava.hr/Stranice/COVID_19_informacije.aspx

https://mjera-orm.hzz.hr/ocuvanje-radnih-mjesta/

Srodni sadržaj po oznakama

Mjere za očuvanje radnih mjesta – lipanj 2021.

Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za zapošljavanje sjednici održanoj 31.05.2021. donijelo je Odluku o nastavku potpora...
Pročitaj više »

Mjere za očuvanje radnih mjesta – svibanj 2021.

Upravno vijeće HZZ-a je na sjednici održanoj 30.04.2021. donijelo odluku kojom se mjere donesene 30....
Pročitaj više »

Potpore za očuvanje radnih mjesta za ožujak 2021.

Upravno vijeće HZZ-a na sjednici održanoj 03.03.2021. donijelo je Odluku o donošenju nove mjere -...
Pročitaj više »

Nastavak potpora za očuvanje radnih mjesta: siječanj-veljača 2021.

Potpora ORM za siječanj i veljaču nastavljaju se prema istom modelu kako je aktualno definirano...
Pročitaj više »

Nova Odluka Stožera Civilne zaštite RH

Stožer Civilne zaštite RH donio je novu Odluku o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja,...
Pročitaj više »

Potpore za očuvanje radnih mjesta listopad – prosinac 2020.

Upravni odbor Hrvatskog zavoda za zapošljavanje usvojio je 22. listopada 2020. nove kriterije Potpora za...
Pročitaj više »

Nastavak potpora za očuvanje radnih mjesta

Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za zapošljavanje je na sjednici održanoj 7. rujna 2020. donijelo odluku...
Pročitaj više »

Nove mjere HZZ-a, srpanj i kolovoz, te izmjena kriterija

Upravno vijeće HZZ-a na sjednici održanoj dana 10.07.2020. donijelo je: Potpore za očuvanje radnih mjesta...
Pročitaj više »

HZZ: Nove potpore za očuvanje radnih mjesta

Donesene su nove potpore za očuvanje radnih mjesta: 1. Potpora za očuvanje radnih mjesta za mikropoduzetnike...
Pročitaj više »

HZZ Potpore za očuvanje radnih mjesta – lipanj 2020.

Hrvatski zavod za zapošljavanje donio je mjere za očuvanje radnih mjesta kod poslodavaca kojima je...
Pročitaj više »
Skip to content