Ministar turizma Republike Hrvatske Gari Cappelli susreo se s predsjednikom Indije Ramom Nathom Kovindom koji u Hrvatskoj boravi u dvodnevnom državnom posjetu.
Tom prigodom, ministar Cappelli, kao izaslanik Vlade RH sklopio je Memorandum o suglasnosti između Vlada Republike Hrvatske i Republike Indije o turističkoj suradnji. Prvi je to sporazum između dvaju vlada kojim, kako ističe ministar Cappelli, suradnja između dviju zemalja postaje još konkretnija, s akcijskim planom i rokovima koji će ojačati i promet putnika te turističkih usluga. Članovi hrvatske i indijske delegacije razgovarali su o mogućnostima intenziviranja bilateralnih odnosa Hrvatske i Indije kroz novopotpisani Memorandum o turističkoj suradnji, uspostavi izravne zrakoplovne veze i investicijskim potencijalima u turizmu pri čemu je indijska strana iskazala interes za snimanje filmova u Hrvatskoj.
Predsjednik Nath Kovind tom je prilikom istaknuo kako je Hrvatska u Indiji prepoznata kao turistička destinacija, posebice nakon uspjeha hrvatske nogometne reprezentacije na Svjetskom prvenstvu, a otkrio je da Bollywood, indijska filmska industrija, kani snimati u Hrvatskoj.
Turistički potencijal Hrvatske na indijskom tržištu potvrđen je i početkom 2018. godine kada je na poslovnom sajmu OTM u indijskom gradu Mumbaiju Hrvatskoj dodijeljena nagrada u kategoriji „Most promissing new destination“, odnosno priznanje za najatraktivniju novu destinaciju.
Od 2011. do 2018. razvidan je rast turističkog prometa s indijskog emitivnog tržišta u Hrvatskoj. Broj dolazaka i noćenja u tom razdoblju povećan je za gotovo deset puta.
Prema podacima sustava eVisitor u 2018. ostvareno je 65 tisuća dolazaka i 145 tisuća noćenja indijskih turista, što predstavlja rast od 13 posto u dolascima i 15 posto u noćenjima u odnosu na 2017. Najviše noćenja ostvareno je u klasterima Dubrovnika i Splita te u Zagrebu, Karlovcu i Zadru. Oko polovice svih noćenja ostvareno je u hotelskom smještaju.
Podsjećamo, indijski turisti su 2017. ostvarili 23,94 milijuna inozemnih putovanja, što predstavlja povećanje od 9,5 % u odnosu na 2016, a na putovanjima troše između 800 i 1000 dolara, ovisno o destinaciji i tipu putovanja.
Za indijsko emitivno tržište karakterističan je veliki broj putovanja iz razonode i posjeta prijateljima i rodbini sa skromnim budžetom te mali broj luksuznih putovanja.
U Europu putuju od svibnja do srpnja te od listopada do prosinca i to pretežito organizirano u turama u trajanju 10 do 21 dan, pri čemu u svakoj zemlji ostaju dva do tri dana. Indijci se na organiziranim putovanjima odlučuju za boravak u hotelima s tri ili četiri zvjezdice, dok individualci češće biraju smještaj koji se nudi na tržištu.
Izvor: MINT