Srijeda, 30 Kolovoz 2017 08:40

Hrvatski kampovi sve luksuzniji

Kamperski turizam u Hrvatskoj vrhunac je imao daleke 1987. godine. No ova bi godina mogla ponoviti taj rekordni rezultat. Četiri kampa cresko-lošinjskog arhipelaga primaju oko devet tisuća osoba, a uglavnom imaju četiri  zvjezdice. Novim ulaganjima kvalitetu iduće sezone namjeravaju podignuti za još jednu zvjezdicu.

Skupi kamperi i mobilne kuće s cijenama od 200 do 400 eura po danu slika je današnjih luksuznih kampova s četiti i pet zvjezdica. Kamping turizam se promijenio, ali način razmišljanja gostiju, ostao je isti. Počeli smo kampirati prije 11 godina. Volimo više mobilne kuće od šatora jer imamo petero djece. Kampiramo tri godine i nakon što smo otkrili draži kampa nemamo potrebe ići u hotel. Uživamo cijeli dan u kupaćim kostimima, družimo se i doručkujemo uz more na svojoj parceli na kojoj imamo i vlastiti smještaj. 
Polovica gostiju kampa površine 30 hektara i kapaciteta gotovo pet tisuća osoba, s njemačkoga je govornog područja. Kamp Čikat u ovu sezonu ušao je s 30 novih mobilnih kuća, a u iduću će ući s pet zvjezdica. Najbolji povrat investicije je u kampovima. Njih sve podižemo na 4 i 5 zvjezdica. Tu se radi o uređenju parcela, mobilnih kućica. Tu prije svega ulazi kamp Čikat, a također dva kampa na području Cresa,  objašnjava Sanjin Šoljić, predsjednik Uprave Jadranka grupe

U cijeloj Europi pa i u Hrvatskoj kamping turizam doživljava svoj uzlet. U ovoj godini već je ostvareno 17 milijuna noćenja čime će biti oboren rekord iz 1987. Hrvatska ima jako dobar kamping turizam i diže taj dio i ja se nadam da ćemo rješenjem turističkog zemljišta, zakonom o turističkom zemljištu koji će doći na tapetu u devetom mjesecu, da ćemo pokušati u pet, šest mjeseci rješiti to goruće pitanje i da će doći do dodatnih investicija, proširenja kvalitete i mogućnosti u autokampovima,  naglašava Gari Cappelli, ministar turizma. 

Kampovi cresko-lošinjskog arhiplaga u prvih sedam mjeseci ostvarili su gotovo 400 tisuća noćenja i osam posto više gostiju nego lani.

Dva entuzijasta Joška Kandiju, vlasnik ronilačkog centra Blue Nautica iz Trogira, te Valentina Valenta, vlasnik Lončarske (keramike) Val Obrtni iz Petrinje spojila je jedna fenomenalna ideja. Naime, dva partnera iz dva potpuno različita svijeta, jedan profesionalni ronilac, drugi umjetnik i jedna ideja, jedan cilj – prvi Križni put pod morem na svijetu.

Umjetnost prepoznaje brojne i različite oblike predstavljanja Križnog puta, bilo kroz različite tehnike slikanja, skulpture, glazbu, književna djela, ali nitko nikada nije učinio ništa slično. Kroz ovaj jedinstven projekt planira se postaviti cijeli Križni put, sve 14 postaje križa, a pod morem će biti položeno 50 skulptura koje predstavljaju Križni put, te će skulpture biti prirodne veličine.

Lokacija za postavljanje cjelokupne podvodne priče, pala je na malu uvalu blizu Trogira, uvalu Jelinak koja se pokazala kao savršena zbog dubine do 10 metara. „Zaljev Jelinak pripada općini Marina koja je spremno prihvatila našu ideju i time obogatila i proširila svoju turističku ponudu. Uvjereni smo da je projekt vrlo važan za cijelu regiju i da će uvelike doprinijeti turističkoj industriji.“ ističe Joško Kandija.

Prva postaja križa, Pilat osuđuje Isusa da umre, već je završena i nakon izložbe na Trogirskoj rivu biti će postavljena pod morem, a ronjenje i razgledavanje će biti moguće odmah nakon instalacije. „Planiramo završiti cijelu priču do rujna 2017. godine. Postaje križa postavit će se na dubini od 4 do 9 metara, a na taj način ronjenje će biti prilagođeno svima, kao i iskusnim roniocima, kao i do samih početnika, onima koji nikada prije nisu doživjeli zapanjujuće krajolike dubina mora.“ ističe Kandija te dodaje kako je vrijednost cijelog projekta oko 700 do 800 tisuća kuna prema gurbim procijenama.

Važno za naglasiti kako su tražili i dobili odobrenje od Katoličke crkve, te kako su već prije dobili odobrenje i koncesiju od Općine Marina i Županije. Sljedeće nedjelje, točnije 27.08 biti će službeno otvorenje prve postaje, a do kraja rujna sve postaje bi trebale biti gotove i postavljen u podvodni park. “Plan je i u mjesecu ožujku, prije Uskrsa, postaviti veliki kip Isusa visine oko 9 metara koji bi bio na dubini od 18 metara, a koji bi obilježavao 15. postaju Križnog puta. Također, plan je osvijetliti cijeli podvodni park kako bi se moglo roniti i vidjeti Križni put i po noći, što će svakako biti još jedna atrakcija i posebnost podvodnog parka.” zaključuje Kandija.

 

Jedinstvena podvodna priča i turistička atrakcija tako će prema planu, biti cijela postavljena u rujnu 2018.

 

Oracle je objavio rezultate dva istraživanja usmjerenih na prepoznavanje stavova potrošača prema novim tehnologijama i načina na koji će njihova implementacija oblikovati ponašanje potrošača u godinama koje dolaze. Prema istraživanju kroz Oracle Hotel 2025 i Oracle Restaurant 2025 istaknuto je da potrošači odobravaju primjenu novih tehnologija te potiču hotelijere da ih uvedu, no sve do granice do koje smatraju da kontroliraju svoje iskustvo. Također, veliko upozorenje su uputili hotelskoj industriji da trebaju paziti na primjenu automatizacije bez osobne usluge.

Istraživanja Hotel 2025 i restoran 2025 bazirano je na uzorku od 250 restoranskih operatera, 150 hotelskih operatera i 702 potrošača u veljači 2017. o njihovim reakcijama na ulogu tehnologije u gostujućem iskustvu u narednih 8 godina.

“S obzirom na baštinu usluge u cijeloj ugostiteljskoj industriji, ne iznenađuje nas da gosti žele nastavak ljudske povezanosti s hranom i pićem i hotelskim brandovima izbora, unatoč nastanku novih tehnologija”, rekao je Mike Webster, viši potpredsjednik i Generalni direktor Oracle Hospitality.

Neki od trendova koji su zabilježeni kroz istraživanje su:

Prepoznavanje i personalizacija bit će pokretač budućih tehnologija

Potrošači su zainteresirani za tehnologiju koja se aktivira preko zvuka tj. glasovnih naredbi

Virtualna stvarnost poboljšat će rezervaciju i iskustvo u hotelijerstvu

Roboti neće zamijeniti gostoprimstvo osoblja bilo kada ubrzo

Ulaganja u tehnologiju nosivosti

66% POTROŠAČA REKLO JE DA BI VIRTUALNA REALNOST OBILASKA IMOVINE POBOLJŠALA SVOJE ISKUSTVO
70% HOTELIJERA VJERUJE DA ĆE NARUDŽBA SOBA ILI HOTELSKIH USLUGA PUTEM SOFTVERA ZA PREPOZNAVANJE GLASA BITI ŠIROKO RASPROSTRANJENA U INDUSTRIJI DO 2025. GODINE.
59% POTROŠAČA ŽELI KONTROLIRATI SOBNU RASVJETU I TEMPERATURU S UREĐAJEM KOJI AKTIVIRA GLAS KAO ŠTO JE ALEXA ILI GOOGLE HOME

Među temama koje su obilježile istraživanje Hotel 2025: umjetnu inteligenciju, biometriku / prepoznavanje lica, robotika, aktivacija glasa, nosiva tehnologija, virtualna stvarnost, transport bez vozača i pametni hotelski dizajn.

Cijelo istraživanje Oracle Hotel 2025 pogledajte ovdje

 


 

Svjetski dan turizma, koji se svake godine obilježava 27. rujna, na dan kada se na sjevernoj hemisferi glavna turistička sezona približava svome kraju, a na južnoj počinje, ove će godine biti obilježen temom „Održivi turizam, instrument razvoja“ (Sustainable Tourism, a Tool for Development).

Oni koji žele saznati više, ili se uključiti u proslavu Svjetskoga dana turizma, na mrežnim stranicama UNWTO-a, mogu pronaći informacije o povijesti Svjetskog dana turizma, ovogodišnjoj temi, poruku glavnog tajnika Taleba Rifaija i domaćina središnje proslave, direktora NTO Katara (http://wtd.unwto.org/official-celebration).

Hrvatska već godinama, u brojnim svojim turističkim odredištima, aktivno proslavlja ovaj dan, što će uslijediti i ove godine koju je UN proglasio međunarodnom godinom održivog turizma za razvoj (http://www.tourism4development2017.org/).

Srijeda, 23 Kolovoz 2017 10:53

Sezonci biraju kvalitetne poslodavce

VRIJEDNI DJELATNICI U TURIZMU JEDAN SU OD VAŽNIJIH TEMELJA DOBRE SEZONE


Turizam u Hrvatskoj iz godine u godinu ostvaruje sve bolje rezultate: raste broj dolazaka i noćenja, a statistike govore da turisti koji posjećuju najpopularnija ljetna odredišta troše osjetno više nego nekada. Najveće zasluge za takav rezultat mogu se pripisati značajnim investicijama i milijunskim ulaganjima kojima se svake sezone konstantno povećava kvaliteta smještajnih kapaciteta, podiže vrijednost destinacije i širi turistička ponuda. Dio zasluga ide i smišljenoj politici, ali sve to ne bi donosilo takve plodove da nema vrijednih turističkih djelatnika o kojima puno toga ovisi.

Posljednjih godina se konstantno provlači problem u kojem prvenstveno turističke tvrtke vape za kvalificiranom sezonskom radnom snagom, koje na tržištu rada već nekoliko godina nema dovoljno. Kvalitetniji poslodavci uspijevaju s tim problemom izaći na kraj stimulativnim plaćama i kreiranjem pozitivnog radnog okruženja, svrstavajući se na taj način u kategoriju poželjnih poslodavaca kod kojih je moguće odraditi dobar dio godine, naučiti nešto novo i napredovati u struci. Jedan od takvih je i pulski Arenaturist, koji je na proljeće ove godine promijenio ime i sada se zove Arena Hospitality Group.

Deficitarno zanimanje

U potrazi za sezoncima posjetili smo hotel Park Plaza Belvedere u Medulinu, koji s nekadašnjim hotelom dijeli samo ime, konture i lokaciju. Sve ostalo je skockano, a objekt je pomoću značajnih ulaganja podignut na razinu obiteljskog hotela s četiri zvjezdice, kojeg zbog sportski profiliranih sadržaja čitave godine rado posjećuju i sportaši.

Sabina Družetić iz Fažane u hotelu je zaposlena na poslovima sobarice. Njezino zanimanje spada u skupinu deficitarnih i vrlo je traženo. Sabina je već dugo u turizmu, radila je ranije i na pulskoj zračnoj luci, a u sustavu Arena Hospitality Group je od lani. Njezin angažman počinje već u prvom mjesecu i u principu radi skoro čitavu godinu.

- Jako sam zadovoljna primanjima i radnim okruženjem. Radim u jednoj smjeni, a imam dovoljno iskustva pa znam da su ovi ljetni mjeseci razdoblje kada ima puno posla i treba više potegnuti, kaže Sabina Družetić. Energija i svježina kojom zrači ruši stereotipe o sezonskim radnicima koji potpuno iscijeđeni, bez dana odmora u sezoni, na rubu snaga odrađuju duple smjene za mizernu plaću. Budući da njezin poslodavac ima hotele i izvan Hrvatske, voljela bi otići i tamo odraditi dio sezone. (Leonid SLIJEPČEVIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU GLAS ISTRE

Japan je u srpnju 2017. zabilježio rast od 16,8 % posjetitelja iz inozmstva


Prema najnovijim podacima japanske turističke agencije (JTA), a koje je prenio Kyodo News, Japan je u srpnju 2017. godine posjetilo 2,68 milijuna posjetitelja, što predstavlja porast od 16,8% na godišnjoj razini i novi mjesečni rekord.

Takvom rastu posjetitelja Japanu najviše su pridonijele niske cijene zračnih karata.
Najviše je bilo gostiju iz Kine. Tako je u srpnju broj dolazaka Kineza porastao za 6,8% na 780,800 posjetitelja. Ipak, veliki rast dolazaka u Japan je uglavnom bio potaknut korejskim dolascima, koji su porasli za 44,1% na 644.000. Porasla je i posjeta iz zemalja jugoistočne Azije, uključujući Filipine i Vijetnam.

Za prvih sedam mjeseci 2017. Japan je posjetilo 16,44 milijuna posjetitelja iz inozemstva, što je povećanje od 17,3% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. To znači da je ta zemlja sada na dobrom putu da ove godine ostvari najbolje turističke rezultate svih vremena.

Prošle godine Japan je posjetilo 24.04 milijuna posjetitelja.
Prema planovima Japan očekuje 40 milijuna međunarodnih dolazaka do 2020. godine, kada Tokio domaćini Olimpijskim igrama, a 60 milijuna do 2030. godine.

 

Ponedjeljak, 21 Kolovoz 2017 08:45

Potrebno povećati broj letova izvan sezone

"Ako se letovi iz EU povećaju na broj od tri puta tjedno tijekom studenoga, prosinca i ožujka, sezona bi se u Hrvatskoj produljila za 12 tjedana.“


S ciljem bolje prometne povezanosti i pozitivnog pomaka u turizmu i ukupnom gospodarstvu, Strukovna grupacija hotelijera pri HGK Županijskoj komori Split predložila je povećanje broja zrakoplovnih linija za područje Splitsko-dalmatinske županije. Dio je to niza mjera koje mogu doprinijeti smanjenju sezonalnosti turističke sezone, uz mjere proširenja i diversifikacije turističke ponude te županije.

„Produljenjem sezone letova došlo bi do pozitivnog pomaka u ukupnom gospodarstvu, a ako se letovi za deset glavnih gradova europskih zemalja povećaju na broj od tri puta tjedno tijekom studenoga, prosinca i ožujka, sezona bi se u Hrvatskoj produljila za 12 tjedana.“, rekao je vijećnik Strukovne grupacije hotelijera ŽK Split Josip Čulić.

Sezonalnost hrvatskog turizma prisutna je u svim županijama na Jadranu, ali posebice je naglašena u Splitsko-dalmatinskoj županiji. Iako je županija dobro cestovno povezana, kao turističko odredište suviše je udaljena od svojih emitivnih tržišta za kraće posjete automobilom. Stoga je Strukovna grupacija hotelijera pri HGK Županijskoj komori Split predložila povećanje broja zrakoplovnih linija izvan glavne sezone kako bi se pridonijelo produljenju turističke sezone.

Upravo bi ta mjera bila ključna za omogućavanje provedbe i ostatka mjera za smanjenje sezonalnosti, kao što je razvoj turističke ponude te županije. Tako bi turisti iz emitivnih tržišta mogli posjećivati turistička odredišta Splitsko-dalmatinske županije tijekom cijele godine.

Uz očekivano povećanje broja gostiju i prihoda, produljenje turističke sezone dovelo bi i do smanjenja broja nezaposlenih sezonskih radnika i do ušteda u isplati naknada za nezaposlene.

Naime, prema podacima Hrvatskog zavoda za zapošljavanje Splitsko-dalmatinske županije za proteklu godinu, vidljivo je smanjenje isplate naknada za nezaposlene s obzirom na početak sezone. Tako su isplate naknada za ožujak 2016. iznosile 12,59 milijuna kuna, za travanj 9,60 milijuna kuna, a za svibanj 7,91 milijun kuna. Produljenjem sezone kroz povećanje broja letova samo tijekom ožujka ušteda u izdacima iznosila bi 2,98 milijuna kuna.

 

 

Ako si 'slažete' putovanja putem interneta, situacija će se radikalno promijeniti


STIŽU NOVA EU PRAVILA

Putničke agencije, hotelijeri, prijevoznici i ostali pružatelji usluga u turizmu za novu uredbu nisu ni čuli, a kazne su enormne.
Pripazite, jer ovo je posljednje ljeto u kojem nemate gotovo nikakve garancije da ćete, u slučaju kakve katastrofe, za svoje putovanje ishoditi povrat novca, dok će od srpnja 2018. situacija biti već znatno drukčija.

Tada će, naime, pojam paket-aranžmana, sa svim njegovim pravima i zaštitama, početi vrijediti i za mnoga kombinirana putovanja koja je potrošač “sam kreirao”, a koja nisu bila obuhvaćena zastarjelom europskom regulativnom izglasanom još davne 1990. godine.

Povezani aranžmani

Konkretno, nova europska pravila odnose se na dvije kategorije ugovora: paket-aranžmane sastavljene od leta i hotela kupljene za jedinstvenu online cijenu te na tzv. povezane putne aranžmane kod kojih je potrošač, nakon što je bookirao let, kroz online poveznice bio vođen da dalje rezervira smještaj i dodatne usluge.

Putnici koji su dosad na ovaj način rezervirali svoja putovanja u slučajevima bankrota kompanija praktično nisu imali nikakvu garanciju za povrat uplaćenog novca, a ponuditelji su im, dodatno, imali pravo naknadno uvećavati cijene prodanih aranžmana praktično bez ikakve mogućnosti otkazivanja.

Novim pravilima EU, procjenjuje Unija, zaštićeno će u prosjeku biti oko 120 milijuna putnika koji redovito konzumiraju “kombinirane putničke aranžmane”, a koji bi na godišnjoj razini trebali uštedjeti oko 430 milijuna eura, koliko su dosad prosječno godišnje iznosile štete počinjene prema potrošačima.

Kako bi potrošačima najbolje dočarala veću mjeru zaštite koju će kao putnici imati od ljeta 2018., EU je izdala mali vodič u kojem na konkretnim primjerima pojašnjava benefite za konzumente.

Poseban link

Kao primjer navode Mariju, putnicu koja je od anonimne zrakoplovne kompanije preko weba kupila povratnu kartu za New York, a potom preko posebnog linka bila pozvana da, ako to želi, u New Yorku bookira i hotel, direktno na stranicama smještaja.

Ova vrsta putovanja prema novim će se pravilima smatrati povezanim putnim aranžmanom i Mariji davati puno veću zaštitu nego regulativa iz 1990.: u slučaju bankrota aviokompanije prije Marijina povratka kući, ta će kompanija putnici morati nadomjestiti troškove povratnog putovanja, a prije rezervacije hotela bit će joj dužna naglasiti da ne odgovara za probleme sa smještajom.

Pokrivanje štete

Još bolja razina zaštite bit će kod potrošača koji direktno preko aviokompanije bukiraju i plate let i smještaj u hotelu: u tim će slučajevima, prema novim pravilima, smatrati klasičnim paket-aranžmanom, što će u praksi značiti da će za bilo kakve probleme u smještaju - direktno biti odgovorna aviokompanija koja ga je i naplatila.

Novost je i činjenica da će potrošači od srpnja 2018. imati pravo bez naknade otkazivati sva bukirana putovanja za koja će touroperatori, iz različitih razloga, naknadno dizati cijene za više od osam posto.

Organizatori putovanja od sljedećeg ljeta nadalje bit će dužni putnike unaprijed informirati o vrstama usluga koje kupuju i njihovim pravima, a posebno će se morati navoditi i svi mogući dodatni troškovi o kojima su organizatori putovanja dosad uglavnom šutjeli kao ribe.

Među ostalim, nova Direktiva donosi i cijeli niz poboljšanja prava potrošača i kod klasičnih paket-aranžmana, posebno onih u koje je uključena i avionska karta.

Za razliku od dosad, ako aviokompanija koja je dio paketa u međuvremenu bankrotira, agencija koja je prodala paket kupcu je dužna pokriti svu štetu, što dosad nije bio slučaj.

Kako je za Jutarnji list pojasnio donedavni šef UHPA-e i trenutni potpredsjednik Europskog udruženja nacionalnih udruga putničkih agencija i touroperatora Boris Žgomba, odredbe nove regulative EU o tretiranju paket-aranžmana već su uvrštene u novi prijedlog Zakona o pružanju usluga u turizmu koji bi na čitanju u Saboru treba završiti prije Nove godine.

“Naša je želja da Zakon počnemo primjenjivati s početkom 2018. godine kako bi agencije i potrošači imali vremena za prilagodbu. Dosadašnja regulativa EU je nastala 1990. kad online agencije praktično nisu postojale i otkad se puno toga promijenilo”, poručuje Žgomba i naglašava da su se mane trenutne regulative najbolje vidjele u slučaju tsunamija u Tajlandu 2004. godine kad je mnoštvo turista bilo prepušteno samima sebi kad je riječ o osiguravanju povratka kućama.