Naziv udruge:
Udruga poduzetnika u hotelijerstvu Hrvatske
Adresa:
Izidora Kršnjavog 1
10 000 Zagreb
Telefon:
+385 1 4836 167
E-mail:
info@upuhh.hr
Svjetski je dan turizma koji se svake godine obilježava 27. rujna, a Svjetska turistička organizacija-UNWTO promovirala je ove godine za glavnu temu toga Dana aktivnosti održivog turizma za razvoj zajednica diljem svijeta te slogan za same putnike "Putuj. Uživaj. Poštuj.".
"Turizam može pridonijeti svim trima dimenzijama održivog razvoja - ekonomskoj, društvenoj i ekološkoj, jer ne samo da turizam donosi rast ekonomije nego i poboljšava kvalitetu življenja ljudi te podupire zaštitu okoliša, prvenstvo raznovrsne prirodne i kulturne baštine te jačanju mira u svijetu",poručuju povodom tog Dana iz UNWTO-a.
Pozivaju i sve nacionalne vlade te druge donositelje političkih odluka da Svjetski dan turizma iskoriste kao priliku za podizanje i jačanje svijesti o doprinosu održivog turizma razvoju zajednice te potrebi jače suradnje javnog i privatnog sektora na aktivnostima kako bi u svakoj sredini turizam bio katalizator pozitivnih promjena.
Službena proslava Dana na globalnoj razini u organizaciji UNWTO-a održat će se u Dohi u Kataru s konferencijom "Održivi turizam - alat za razvoj", u sklopu čega će se uz ostalo skrenuti pažnja svijeta na Katar kao zemlju bogate povijesti, kulture, ali i brzog razvoja, koji predstavlja izazov u osmišljavanju turističke politike zemlje, u kojoj se isprepliće prošlost i budućnost, poput suvremenih tehnoloških parkova koji se nalaze u blizini veličanstvenih pustinjskih pejzaža.
Tom će se prilikom u Dohi govoriti i Kataru kao prvoj bliskoistočnoj zemlji koja će ugostiti Svjetsko prvenstvo u atletici 2019. te Svjetsko nogometno prvenstvo 2022., što će tu zemlju dodatno staviti na turističku kartu svijeta, te pružiti priliku da kroz turizam pronađe održivi ekonomski rast, zadržavajući kulturne i prirodne 'dragulje'.
Osim konferencije u Dohi, UNWTO je povodom Svjetskog dana turizma pozvala članice, više od 160 zemalja u svijetu, među kojima je i Hrvatska, da kroz razne aktivnosti utječu na jačanje svijesti o stvarnom doprinosu turizma, sektora koji se često podcjenjuje, čime se pridonijeti i ciljevima iz UN-ove Agende 2030 u kojem se o turizmu govori u okviru tri cilja - održiv i uključiv gospodarski razvoj, održiva proizvodnja i potrošnja te očuvanje oceana, mora i pomorskih resursa.
"Svaki dan više od tri milijuna turista prelazi međunarodne granice, a svake godine raste broj ljudi koji turistički putuju u inozemstvo, pa je tako bilo i 2016. kada ih je 4 posto više putovalo svijetom nego 2015. ili nešto malo više od 1,23 milijarde. To su velike brojke koje će ove godine zasigurno rasti za dodatnih i više od 5 posto, i pokazuju da je turizam okosnica ekonomije, putovnica za prosperitet i transformativna snaga za poboljšanje milijuna života kroz održiv razvoj", naglasili su iz UNWTO-a.
Iznova ukazuju i na činjenice da turizam u brojnim zemljama svijeta daje velik doprinos i u borbi protiv siromaštva i klimatskih promjena, u promicanju pristojnih i otvaranju novih radnih mjesta, poboljšanju jednakosti spolova i životnih uvjeta, a mnogi ga označavaju i sektorom nade, sve više priznavajući da pomaže da svijet bude bolji, jer kroz putovanja stječemo razumijevanje, toleranciju i empatiju za druge ljude i kulture što je iznimno bitno u doba globalizacije.
U Hrvatskoj obilježavanje nizom manifestacija - Hrvatska će Svjetski dan turizma obilježiti nizom manifestacija i konferencija u različitim dijelovima zemlje, među kojima će u Zagrebu biti konferencija "Hrvatski turizam 2027.", na kojoj se uz ministra turizma Garija Cappelija i brojne hotelijere te druge turističke stručnjake očekuju još neki predstavnici Vlade, i koja će posebice razmotriti teme zdravstvenog turizma i investicija u turizmu.
U Nacionalnom parku Plitvička jezera održat će se konferencija o održivom turizmu u suradnji s Mrežom za održivi razvoj Hrvatske i Klasterom Lika Destination, koja će upozoriti na važnost održivog razvoja turizma nasuprot stihijskog razvoja koji nosi brojne opasnosti i nesagledive posljedice.
U sklopu te konferencije predstavit će i jedinstveni projekt utemeljen na održivom razvoju, integralnog gospodarskog razvoja Integra Lika 2020., kojemu je cilj brendiranje ove destinacije kao netaknutnog 'bisera', kojemu osmišljeni i upravljani turizam može biti važan izvor prihoda za domicilno stanovništvo.
U Dubrovniku, u kojemu boravi puno turista, povodom tog Dana na Stradunu će se održati prigodni koncert Dubrovačkog simfonijskog orkestra, a slične manifestacije bit će i u drugim gradovima po Hrvatskoj.
Taj će Dan obilježiti i zagrebački Institut za turizam koji je prošle godine postao opservatorij UNWTO-a za mjerenje održivog razvoja turizma u Hrvatskoj, koja se u međunarodnu mrežu opservatorija za praćenje održivog razvoja turizma u svijetu INSTO pri UNWTO-u uključila zalaganjem znanstvenika s tog Instituta unutar kojeg su pokrenuli CROSTO - Croatian Sustainable Tourism Observatorij s ciljem praćenja razvoja turizma na području Hrvatske.
"U INSTO mrežu prve su se uključile Grčka, Kina, Meksiko i Brazil, a Hrvatska je s Indonezijom peta, odnosno šesta zemlja u kojoj se na takav način prati razvoj turizma", ističu iz Instituta naglašavajući da su se u članstvo mreže uključili uz podršku Ministarstva turizma.
U okviru CROSTO opservatorija, održivost turizma Institut za turizam prati putem ETIS sustava i pokazatelja za mjerenje i praćenje održivog razvoja turizma, odnosno pokazatelja koje je razvila Europska komisija i koji bi u bliskoj budućnosti trebali postati standard za mjerenje i praćenje održivosti turizma na području EU-a.
Izvor: BUSINESSin
Porečka turistička tvrtka Valamar Riviera je s turoperatorom TUI UK ugovorila pružanje ugostiteljskih usluga procijenjene godišnje vrijednosti 80,3 milijuna kuna, izvijestili su u ponedjeljak iz Valamara.
Kako se navodi u priopćenju, Valamar Rivera je za 2018. godinu sa TUI UK-om zaključilo pravne poslove o pružanju ugostiteljskih usluga u objektima Valamara procijenjene ukupne godišnje vrijednosti 80,3 milijuna kuna.
Poslovnom suradnjom sa TUI UK-om, vodećim turoperatorom na europskom emitivnom tržištu, Valamar je, kako ističu, osigurao dio popunjenosti svojih hotela, kako u glavnoj tako u predsezoni i podsezoni 2018. godine.
Autor: Lider/Hina
Izbori hrvatskih turističkih slogana obično izazivaju dosta sporova, a procedura nije ni jeftina ni jednostavna. Sjećam se da smo nekad bili ‘Mala zemlja za veliki odmor,’ pa ‘Mediteran kakav je nekad bio’. ‘Hrvatska – raj na zemlji’ neslavno je propao. U pojedinim kampanjama upotrebljavaju se i ‘Kad srce kaže ljeto, kaže Hrvatska/Jadran’, ‘Tako lijepa, tako blizu’, ‘Hrvatska, svijet različitosti’… Sad smo ‘Hrvatska puna života’. S tim ‘Lorencinovim’ sloganom nije zadovoljan aktualni ministar turizma Gari Capelli pa je prije dva mjeseca najavio bar vizualnu ‘rekonstrukciju’ – s prepoznatljivim kockicama.
Za slogane i vizuale plaćaju se milijuni i nikad svi nisu zadovoljni. A sad nam je, badava, pao prijedlog za novi slogan, i to iz susjedne države. Nakon što je Slovenija u finalu Europskoga košarkaškog prvenstva pobijedila Srbiju, na Facebooku se proširio prijedlog iz Dežele: ‘Hrvatska – zemlja između zlata i srebra’. Košarkaški precizno. A imamo i idealnog promotora – dojučerašnjeg izbornika Acu Petrovića.
Hotel Esplanade prepoznao je kvalitetu hrvatskog modnog brenda DeLight i ostvario uspješnu suradnju kreirajući jedinstvenu kolekciju novih uniformi za djelatnice hotelske recepcije
Ovoga ljeta, kultni zagrebački hotel Esplanade i modni brend DeLight udružili su svoje kreativne snage i osmislili novi ljetni look za djelatnice hotelske recepcije. Topao i srdačan doček odnedavno upotpunjuju nove haljine koje odišu glamurom i otmjenošću ističu iz modnog brenda DeLight te dodaju kako je kolekcija dizajnirana posebno za djelatnice hotela, a izrađena je od vrhunskih prirodnih materijala te je u potpunosti hrvatski proizvod.
Posebna pažnja vodila se o kroju modela koji je elegantan i nenametljiv, a opet glamurozan kako bi dočarao svu povijest i tradiciju hotela Esplanade te unio dozu otmjenosti u veličanstveno hotelsko predvorje. „Hotel Esplanade sinonim je za stil, glamur i eleganciju, a oduvijek je pridavao posebnu pažnju besprijekornoj usluzi, ali i dizajnu te najmanjim detaljima kako bi gostima pružio jedinstveni doživljaj boravka. Hotel je ovim projektom još jednom podržao entuzijastične mlade umjetnike koji često vide ovu zagrebačku ljepoticu kao idealnu kulisu za modna snimanja ili jednostavno kao muzu za nove kreacije nadahnute glamuroznim godinama prošlog stoljeća. Vjerujem da je ovaj projekt samo početak još jedne lijepe suradnje s domaćim dizajnerima.“ istaknuo je generalni direktor hotela, Ivica Max Krizmanić.
Kombinacija igre različitih materijala i toplih boja te spoj kvalitete i udobnosti šalju poruku elegancije i srdačne dobrodošlice ističe Ivan Friščić, kreativni direktor Delighta „Mlada i talentirana ekipa Delighta inspiraciju za haljine pronašla je u raskošnoj povijesti hotela i jedinstvenom vrhunskom dizajnu interijera koji nadahnjuje posebnim šarmom i art deco detaljima.“ zaključio je Friščić.
HRVATSKI DIZAJN KAO TURISTIČKI PROIZVOD?
Prepoznatljive crveno – bijeli kvadratići, morske orgulje u Zadru, Prostorijina Revolve sofa¸ Hotel Lone u Rovinju, Oblo dječja didaktička igračka i Boya bojice… Znate li što im je svima zajedničko? Hrvatski dizajn priznat na svjetskoj razini. No poštujemo li i koristimo li dovoljno domaći dizajn? Uspijevaju li se uopće domaći dizajneri probiti u turistički sektor? U konačnici, promoviramo li dizajn kao hrvatski turistički proizvod?
Kakva je pozicija dizajna u Hrvatskoj te koliko kao država koristimo potencijal hrvatskog dizajna u promociji naše zemlje? Ovo je pitanje oko kojeg u drugim državama možemo naveliko pričati, no u Hrvatskoj je situacija ipak nešto drugačija. “Zapravo je situacija s dizajnom u turizmu slična ili kao i u bilo kojem drugom sektoru: potencijali dizajna nigdje nisu dovoljno iskorišteni. Kad je riječ o javnim institucijama u turizmu, bilo da je u pitanju lokalna ili nacionalna razina, može se govoriti eventualno o pojedinačnim pozitivnim primjerima, rekla bih na nivou incidenta. Dizajna često uopće nije prisutan, u mnogim slučajevima su to sklepana i amaterska rješenja, a u slučajevima kad se čak i prepozna potreba za dizajnom, dizajner tad nije stručni i strateški partner nego tek zadnji kotačić odabran putem javne nabave prema kriteriju najniže ponude, a ne prema kompetencijama. Velika je šteta što Hrvatska nema nacionalnu strategiju dizajna kakvu imaju mnoge zemlje. S politikom razvoja dizajna osigurala bi se implementacija dizajna. Promocija Hrvatske kao zemlje dobrog dizajna se zapravo događa jednosmjerno od strane dizajnerske zajednice. Svi dobri projekti koji povezuju turizam i dizajn isključivo su inicijative dizajnera i dizajnerskih udruženja.” ističe Ira Payer, kreativna direktorica Croatian Design Superstora u Zagrebu.
To je esencija turizma, koji nije jedna industrija, nego vertikano i horizontalno veže razne industrije. Svakako je pohvalno što je hotel Esplandae koristio ulusge hrvatskog modnog dizjana, jer se svakako imamo s čime pohvaliti kada je u pitanju dizjan, kako modni tako kod dizajnerskih predmeta za svakodnevnu upotrebu, od najmeštaja do dizajna gradnje hotela.
Kupujte i koristite hrvatske proizvode, od poljoprivrede do namještaja, jer kvalitetom i dizajnom uopće ne zaostaju od stranih namještaja, dapače, nude i bolji omjer kvalitete i cijene. No, ono što je najvažnije, kupnjom hrvatskim proizvoda potičete razvoj lokalne ekonomije, a samim time i zadržavanje lokalnog stanovništva u Hrvatskoj. Najveća moć turizma je upravo što to nije jedna industrija, nego vertikalno i horizontalno povezuje razne industrije te je imperativ turističkog sektora maksimalno poticati i koristiti lokalne resurse. Upravo iz razloga da se turistička potrošnja disperzira na što više lokalnih industrija i sudionika kako bi svi živjeli od turizma, a ne samo jedan jer to nije samoodrživo.
Nažalost, naš turizam se zatvara figurativno u jedan „resort“, potičemo uvoz i strane proizvode, a opet ne cijenimo našu kvalitetu, proizvodnju, proizvode i ljude. Što je suludo i kontraproduktivno, te u konačni nije ekonomski isplativo. Krenite od sebe i potičite lokalu ekonomiju, jer možda upravo Vaš sin ili kćer će sutra morati preseliti van Hrvatske jer neće biti dovoljno posla i poslovne aktivnosti u Vašem gradu.
Zanimljiv je taj krug kako se okreće i kako je sve povezano, zar ne? Kupujete domaće i hrvatske proizvode. Sve je do ljudi, krenite od sebe i ne zaboravite sve je do Vas.
Kako riješiti jedan od glavnih naših problema u turizmu?
Odgovor je jednostavan, ponuditi kvalitetan, raznolik tj. drugačiji i prvenstveno autentičan sadržaj. Upravo na tom tragu rađa se nova turistička priča u Istri – biciklijade „Moja bicikla, moja baština“
Radi se o spoj cikloturizma, gastronomije, kulturne baštine kao novog doživljaja i sadržaja tj. o inicijativi ‘Moja bicikla, moja baština‘ čiji je cilj da sudionici upoznaju povijest kraja i netaknutu prirodu središnje Istre kroz rekreativno bavljenje sportom.
Savez sportova Istarske županije u suradnji sa sportskim društvom Rog Cycling team organizira besplatnu MTB biciklijadu pod nazivom ‘My Sport Is Franja – Moja bicikla, moja baština’ u nedjelju, 24.09.2017. koja započinje u 10.00 sati na glavnom trgu u Vižinadi, a program će obogatiti izvedba Istra Inspirita. Staza kojom će prelaziti je trasa Parenzane, nekadašnja uskotračna pruga kojom danas prolaze mnogi rekreativci i zaljubljenici u prirodu. Tijekom rute na jednom djelu će ih dočekati Istra Inspirit gdje će se sudionici biciklijade moći i okrjepiti. ‘Istarske užance’ kombinacija su glazbe, plesa i domaće ‘beside’ te istarskih običaja.
Cilj je da sudionici biciklijade upoznaju prirodnu, ali i kulturno – povijesnu baštinu Istarskog poluotoka te će Istra Inspirit za sudionike biciklijade oživjeti istarske običaje u doživljaju pod nazivom ‘Istarske užance’. Rezultat ove tematske biciklijade bit će spoj kulturno – povijesne baštine i sporta, kao kombinacija koja će pružiti drugačiji doživljaj unutrašnje Istre.
My bike, my heritage – tako jednostavno i genijalno. To je doživljaj i priča koja će se pamtiti i svakako motiv dolaska u turističku destinaciju. Fascinantno kako je Istra uspješna u privlačenju EU fondova te kako sve to lijepo upakira u odličnu turističku priču. Inače, cijeli projekt je organiziran u sklopu europskog projekta Erasmus +, a ostali partneri projekta su Maraton Franja, My Sports Is Franja, Brdsko biciklistički klub Grožnjan te Triglav.
Sve kreče prvi korakom, pa tako i ova odlična priča o povezivanju trima, sporta, kulture i gastronomije te se iskreno nadam kako će ova priča samo rasti i postati pravi motiv dolaska u predsezoni, a možda će ova priča i pozitivan primjer potaknuti nekog drugog da napravi odličan spoj turizma, sporta i kulture, na neki drugi način. Također, važno je za istaknuti da ne moraju sve manifestacije i priče biti velike, niti usmjerene samo na strane turiste. Male i srednje manifestacije su također izrazito važne i čine ritam i dušu turističke destinacije kao i one usmjerene na domaće posjetitelje.
Ne morate uvijek biti strašno kreativni i tražiti neku novu “Big idea , nego je dovoljno lijepo spojiti i upakirati sve sastojke koje imate da bi dobili odličnu turističku priču. Sve znate, sadržaj, doživljaj i priča su glavne zvijezde. Pričajte priče, naše autentične priče.
Izvor: hrturizam
Glavni grad provincije Sečuan, Chengdu, prvo je ugostio 22. Generalno zasjedanje Svjetske turističke organizacije (UNWTO) od 11-16. rujna na kojemu se državni tajnik u Ministarstvu turizma Frano Matušić sastao sa novoizabranim Glavnim tajnikom UNWTO-a, Zurabom Pololikashvilijem, a potom i sa liderima Kineske nacionalne turističke zajednice (CNTA).
Uz nazočnost visokih predstavnika iz više od 100 zemalja svijeta, ovaj skup je svjedočio rađanju Svjetskog turističkog udruženja (World Tourism Alliance, WTA), globalne neprofitne nevladine turističke organizacije, osnovane na kinesku inicijativu sa ciljem održivog razvoja turističkog sektora svih zemalja članica. WTA je zamišljena kao globalna platforma koja će olakšati međunarodnu suradnju u turizmu i vezanim industrijama svih zemalja članica, promicati pravila jednakosti, te održivi i ujednačeni razvoj. Cilj jest i uspostava globalnog turističkog informacijskog centra koji će biti na raspolaganju svim zemljama članicama.
Nastavno na ovaj događaj, u 150 km udaljenom Emeishanu, od 17-19. rujna održan je 4. Međunarodni turistički Expo – Sečuan 2017. Odlično organizirani i posjećeni Expo privukao je stotine izlagača iz centralne Kine, kao i 30-ak međunarodnih među kojima je bila i Hrvatska. Na 100 m2 izložbenog prostora Hrvatsku su zajedno promovirali Veleposlanstvo RH u Pekingu te CSEBA.
Ovaj Expo pokazao je kako suvremena tehnologija i društvene mreže gotovo potpuno diktiraju trendove u turističkim promocijama u NR Kini, te kako europske destinacije još uvijek nisu dovoljno prepoznale marketinške potencijale kineskih socijalnih mreža, prije svega Wechat i Weibo, a zatim i sve prisutnije hologramske prezentacije te prezentacije destinacija putem virtualne stvarnosti.
U hrvatskom hotelijerstvu posljednjih godina se zamjećuje da investitori i vlasnici pažljivije planiraju investicije, znatno ozbiljnije pristupaju pozicioniranju i razvojnom konceptu hotela, a sve više se osvještava i potreba ulaganja ne samo u zgrade i opremanje nego i u upravljanje emocijama gostiju.
O čemu se zapravo radi? – pročitajte u novom broju UT-a u analitičkom tekstu dr.sc.Sanje Čižmar, starije partnerice u tvrtki HD Consulting u kojem ona ukazuje na nužne promjene smjera u budućem razvoju hotelske industrije i drugačiju ulogu hotelskih brendova u zadovoljavanju potreba potrošača. Kod toga je fokus na komunikaciji s gostima, gdje primat nema tehnologija nego personalizirana usluga i nove potrebe potrošača mlađe generacije koji u prvi plan stavljaju doživljaj, a ne posjedovanje stvari. „Zato i kažemo da je pružanje doživljaja u turizmu u današnje doba novi pojam luksuza“, poručuje Sanja Čižmar i navodi da se u skladu s takvim očekivanjima potražnje prilagođava i marketing u turizmu. Hotelski brendovi investiraju u angažiranje potrošača i surađuju s njima. Razumiju potrebe, vrijednosti i aspiracije različitih segmenata potražnje , a naročito mlađih generacija koje na svijet gledaju radikalno drugačije. Na tome se temelji lojalnost gostiju i na taj se način pripremaju za budućnost.
Cijeli članak pročitajte u tiskanom izdanju stručne revije UTM.
Ministarstvo turizma financirat će s pet milijuna kuna bespovratnih sredstava razvoj cikloturizma na kontinentu. Program razvoja cikloturizma ima veliku važnost za stvaranje dodatnih sadržaja i jačanje aktivnosti turizma na kontinentu, poručio je danas na prezentaciji tog novog projekta ministar Gari Cappelli, najavivši da će se uskoro slični programi pripremiti i za poticanje zdravstvenog i gastronomskog turizma.
Bespovratna sredstva namijenjena trasiranju, uređenju i označavanju cikloturističkih ruta te izradi biciklističkih karata, internetske stranice itd. moći će koristiti četrnaest kontinentalnih županija, osim Grada Zagreba za koje je već raspisan natječaj i bit će otvoren do 26. travnja. Upravo ulaganjem u programe cikloturizma mogu se postići brzi efekti u poticanju razvoja turizma na kontinentu koji pruža velike potencijale za razvoj ponude za bicikliste, čulo se na ovom skupu, u čijem su radu sudjelovali i direktori županijskih turističkih zajednica. U prilog toj tezi navedeni su podaci da danas u Europi ima 60 milijuna biciklista, da se u cikloturizmu godišnje obrće 44 milijardi eura te da biciklisti u prosjeku borave sedam dana, stalno mijenjajući mjesta, a 50 posto njih dolazi u paru i putuje organizirano. Kao primjer dobre prakse nazočnima je prezentiran razvoj cikloturizma u Splitsko-dalmatinskoj županiji koja uz Istarsku i Međimursku županiju predstavlja jednu od najrazvijenijih hrvatskih regija za ponudu sadržaja za bicikliste.
Izvor: UTM
Naziv udruge:
Udruga poduzetnika u hotelijerstvu Hrvatske
Adresa:
Izidora Kršnjavog 1
10 000 Zagreb
Telefon:
+385 1 4836 167
E-mail:
info@upuhh.hr