Prema podacima sustava eVisitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te nautičkom charteru (sustav eCrew), tijekom mjeseca srpnja ostvareno je 4,6 milijuna dolazaka i 30 milijuna noćenja. U usporedbi sa srpnjem prošle godine riječ je o porastima u dolascima za 10,5 posto te u noćenjima za 11 posto. Od ukupnog broja dolazaka i noćenja u srpnju, strani turisti ostvarili su 4.3 milijuna dolazaka (+11 posto) i 26,7 milijuna noćenja (+11 posto), a poraste bilježe i domaći turisti s rastom od 10 posto u noćenjima.

Odlične srpanjske rezultate komentirao je i ministar turizma RH Gari Cappelli. „Hrvatska je i tijekom srpnja nastavila bilježiti rekorde turističkog prometa, čime je dodatno potvrdila titulu ovogodišnje hit destinacije. Ukupno je od početka godine zabilježeno 7,5 milijuna noćenja više nego u sedam prošlogodišnjih mjeseci, a uzimajući u obzir najave za nastavak turističke godine, Hrvatska bi ove godine mogla dosegnuti brojku od čak 100 milijuna noćenja. Isto tako, s obzirom na odlične rezultate u predsezoni, ali i odličnu najavu za posezonu, očekujemo da ćemo ostvariti i znatan rast u ostvarenim prihodima u turizmu, odnosno oko 700 do 800 milijuna eura više nego prošle godine“, istaknuo je ministar Cappelli.

Tako je u srpnju najviše noćenja ostvareno u Istri (7,9 milijuna noćenja), Splitsko-dalmatinskoj županiji (5,76 milijuna noćenja) te na Kvarneru (5,72 milijuna noćenja). Slijede Zadarska županija s 4,5 milijuna noćenja, Šibensko-kninska s 2,3 milijuna noćenja, Dubrovačko-neretvanska s 2,1 milijun noćenja, Ličko-senjska s 1 milijun noćenja te Zagreb s 251 tisućom noćenja.

Na kontinentu je u srpnju, ne računajući grad Zagreb, ukupno ostvareno 307 tisuća noćenja (rast od 21 posto), a najviše ih je ostvareno u Karlovačkoj (164 tisuće noćenja), Krapinsko-zagorskoj (33 tisuće noćenja) i Međimurskoj županiji (21 tisuća noćenja). Gledajući po destinacijama, najviše je noćenja u srpnju ostvareno u Rovinju, Medulinu, Poreču, Dubrovniku, Umagu i Crikvenici.

Tijekom srpnja najviše noćenja ostvarili su turisti iz Njemačke (4,8 milijuna noćenja), Slovenije (3,9 milijuna noćenja), Poljske (2,3 milijuna noćenja), Češke (2,1 milijun noćenja) i Austrije (1,9 milijuna noćenja). Od ukupnog broja noćenja najviše ih je ostvareno u objektima u domaćinstvu (12,1 milijun noćenja), kampovima (5,7 milijuna noćenja) te hotelima (4,8 milijuna noćenja), dok je u nautičkom charteru ostvareno više od 700 tisuća noćenja.

Više od 50 milijuna realiziranih noćenja na razini godine

Promatrajući razdoblje od siječnja do srpnja, u Hrvatskoj je ostvareno 10,4 milijuna dolazaka i 53 milijuna noćenja. U usporedbi s istim razdobljem prošle godine, riječ je o porastu u dolascima od 17 posto, dok je u noćenjima zabilježen porast od 16 posto. Od ukupnog broja dolazaka i noćenja, strani turisti ostvarili su 9,2 milijuna dolazaka (+18 posto) i 47 milijuna noćenja (+16 posto), dok domaći turisti bilježe poraste od 11 posto u dolascima i 15 posto u noćenjima.

Direktor Glavnog ureda HTZ-a Kristjan Staničić pojasnio je zašto je riječ o uspješnoj turističkoj godini. „Osim pozitivnih i ukupnih pokazatelja na nacionalnoj razini, uspješnost ove turističke godine pokazuju i rezultati ostvareni na razini destinacija. Naime, lani smo u ovom razdoblju imali pet destinacija koje su ostvarile više od milijun noćenja, dok ih je ove godine u tome uspjelo njih čak 12. Također, tijekom prvih sedam mjeseci ove godine ostvarili smo čak 7,5 milijuna noćenja više nego lani u istom razdoblju, a posebno dobre rezultate bilježimo s tržišta Njemačke s kojega smo ostvarili najveći apsolutni rast od 2 milijuna noćenja“, izjavio je direktor Staničić, dodavši kako je za dobre rezultate zaslužan cjelokupni turistički sektor.

U razdoblju od siječnja do srpnja najviše je noćenja ostvareno u Istri (14,7 milijuna noćenja), Splitsko-dalmatinskoj županiji (9,68 milijuna noćenja) i Kvarneru (9,67 milijuna noćenja). Slijede Zadarska županija sa 6,8 milijuna noćenja, Dubrovačko-neretvanska županija s 4,5 milijuna noćenja, Šibensko-kninska s 3,6 milijuna noćenja, Ličko-senjska županija s 1,7 milijuna noćenja te Zagreb s 1,7 milijuna noćenja. Na kontinentu je ostvareno 1,1 milijun noćenja (+19%), a najviše noćenja ostvareno je u Karlovačkoj županiji (318 tisuća noćenja), Krapinsko-zagorskoj županiji (178 tisuća noćenja) te u Osječko-baranjskoj županiji (102 tisuće noćenja).

Tijekom prvih sedam mjeseci najviše noćenja ostvarili su turisti iz Njemačke (9,7 milijuna noćenja), Slovenije (5,8 milijuna noćenja), Austrije (4,2 milijuna noćenja), Poljske (3,3 milijuna noćenja) i Češke (3 milijuna noćenja), a top 10 destinacija po noćenjima su Dubrovnik, Rovinj, Poreč, Medulin, Umag, Split, Mali Lošinj, Zagreb, Crikvenica i Novalja.

Vlada je u petak, 4.8.2017.,  utvrdila visinu boravišne pristojbe za 2018. godinu u rasponu od 2,5 do osam kuna po osobi i noćenju, ovisno o razredu turističkog mjesta i razdoblju korištenja. U turističkom A razredu za vrijeme glavnog dijela turističke godine pristojba se s ovogodišnjih sedam, podiže na osam kuna.

Državni tajnik u Ministarstvu turizma Frano Matušić rekao je na sjednici Vlade da je Hrvatska još uvijek najjeftinija u odnosu na konkurentske zemlje. Pri tome je izdvojio Italiju, gdje se raspon boravišne pristojbe kreće od 1,2 do osam eura. Za privatne iznajmljivače i vlasnike stanova i kuća za odmor visina boravišne pristojbe ostaje na istoj razini kao i u 2017. godine.

Dio prihoda od boravišne pristojbe u 2018. usmjerit će se prema dodatnoj sigurnosti domaćih i stranih turista, a kroz izmjene zakona o boravišnoj pristojbi koje će uslijediti do kraja godine, osigurat će se stalna distribucija sredstava za projekte sigurnost posjetitelja, rekao je Matušić.

Ministar unutarnjih poslova Davor Božinović istaknuo je važnost sigurnosti kao motiva turističkih dolazaka. "Međutim, sigurnost košta", rekao je Božinović, dodajući da MUP iz godine u godinu izdvaja značajna sredstva tijekom ljetnih mjeseci kako bi ostvario sigurnost za domaće građane i strane turiste.

Matušić je istaknuo kako je strateški cilj Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice razviti i pozicionirati Hrvatsku kao zrakoplovnu destinaciju i to posebice u predsezoni i posezoni, pa će se dio financijskih sredstava iz povećanja boravišne pristojbe namjenski trošiti na suradnju sa zrakoplovnim prijevoznicima te povećanje broja letova prema svim hrvatskim zračnim lukama, kao i na druge promotivne aktivnosti.

"Uz minimalni porast turističkog prometa od pet posto ove godine, u 2017. godini uprihodovat ćemo nešto više od 456 milijuna kuna, a u 2018. uz sličan porast i uz povećanje boravišne pristojbe, 538,7 milijuna kuna", rekao je Matušić.

Dodao je kako je prethodne dvije godine turistička članarina smanjena za 20 posto, a kako je ona značajan izvor prihoda za kontinentalni turizam, uvećanom boravišnom pristojbom povećat će se prihodi kontinentalnih turističkih zajednica.

Poslodavci u turizmu ranije su istaknuli protivljenje povećanju boravišne pristojbe bez prethodne analize efikasnosti sustava turističkih zajednica, učinaka financijskih sredstava iz te pristojbe i osiguranja efikasnosti naplate te razmjernog opterećenja svih obveznika plaćanja.

Iz Hrvatske udruge poslodavaca (HUP), Hrvatske gospodarske komore (HGK) odnosno Udruge poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske (UPUHH), HUP-Udruge ugostiteljstva i turizma, Udruženja hotelijera pri HGK, Kamping udruženje Hrvatske (KUH), HUP-Udruge nautičkog sektora te Udruženja pružatelja usluga smještaja na plovilima-charter pri HGK, tijekom nedavno završene javne rasprave negativno su reagirali na prijedlog Uredbe o utvrđivanju visine boravišne pristojbe za 2018. Ministarstva turizma.

"Prije donošenja odluke o bilo kakvim izmjenama uređenja i povećanja visine boravišne pristojbe treba analizirati postojeće financijske prihode te ispunjavanje svrhe i zadaće turističkih zajednica. Tek kada se definiraju potrebne izmjene i preuredi sustav turističkih zajednica kroz donošenje dugo najavljivanog novog zakona o turističkim zajednicama i zakona o boravišnoj pristojbi, moći će se utvrditi i financijske potrebe sustava te definirati potrebna povećanja boravišne pristojbe", smatraju u udrugama. (Hina)

Na Međunarodnoj konferenciji o vjerskom turizmu, nedavno održanoj u Italiji, vodećem svjetskom odredištu hodočasničkog turizma, ukazano je na nove potrebe sofisticiranih putnika koji u putovanjima sa smislom uz duhovnost i kulturne sadržaje traže iskustvo destinacije – povezivanje s lokalnim stanovništvom i očuvanim vjerskim i baštinskim vrijednostima

Pod pokroviteljstvom Nacionalnog ureda za pastoral slobodnog vremena, turizma i sporta i Sveučilišta Tor Vergata u Rimu je održana 3. Međunarodna konferencija o vjerskom turizmu uz sudjelovanje stotinjak predstavnika iz petnaestak zemalja.

Cilj konferencije bio je otvoriti novi dijalog svih uključenih dionika, a plenarni dio konferencije bio je posvećen vrlo zahtjevnoj temi organiziranoj pod nazivom „Vjerski i kulturni turizam: subjekti i akteri između vjere i tržišta” i uz to je održana radionica na temu „Stare i nove hodočasničke rute: Vjerska putovanja u Italiji”.

Sudionici su raspravljali o kompleksnoj odgovornosti organiziranja vjerskih putovanja, pri čemu je korisnicima nužno pružiti pouzdanu organizaciju i uslugu, ne zanemarujući pritom osnovni motiv putovanja, duhovnost, vjeru, ali i odgovorni odnos prema odredištima, kao i održivost sakralne baštine.

Između vjere i tržišta

Budućnost je vjerskog turizma, ili kako ga crkva naziva „vjerskih putovanja”, u pluralizmu, jer danas je taj oblik putovanja, čak i kada se radi o hodočašćima, često povezan s kulturom, eno-gastronomijom, kulturnim rutama ili biciklizmom i podrazumijeva ponovno otkrivanje duhovnog življenja, samostana, tradicije i umjetnosti.

Samo u Italiji 70 posto povijesne i umjetničke baštine čuva se u svetim mjestima, istaknuo je Nicola Ucci, osnivač i organizator ove međunarodne konferencije i sajma vjerskog turizma BTRI, a u vjerskom turizmu nudi se oko 1500 svetišta, 30.000 crkava, 700 biskupijskih muzeja, kao i velik broj samostana. Prema istraživanju Isnarta (Nacionalni talijanski institut za turizam), vjerski turizam u Italiju godišnje privuče više od 5,6 milijuna posjetitelja, od čega je 3,3 milijuna inozemnih turista.

Među njima je 41,4 posto vjerskih turista u dobi između 30 i 50 godina, njih 44,4 posto se oslanja na organizaciju putovanja preko posrednika, turoperatora i putničkih agencija, 32,7 posto vjernika više voli putovati s

partnerom, dok 20 posto bira organiziranu turneju. Nadalje, 19,7 posto turista uživa u putovanju s grupom prijatelja, 13,3 posto sa svojom obitelji, a 9,8 posto putuje samostalno. Kod toga je bazilika sv. Petra među 25 najposjećenijih mjesta u svijetu, među kojima su poznata vjerska odredišta kao što su Fatima, Santiago de Compostela, Lourdes, Czestochowa, Međugorje, Caravaca, ali i Jeruzalem u Svetoj zemlji ili Guadalupe u Meksiku.

Mons. Mario Lusek, ravnatelj Nacionalnog ureda za pastoral slobodnog vremena, turizma i sporta Talijanske biskupske konferencije, naglasio je da u provedbi vjerskih putovanja treba objediniti marketing s idejom održivosti nematerijalne baštine lokalnih zajednica jer se kroz vjerska putovanja dijele zajedničke duhovne vrijednosti i cilj je ne isključiti nikoga.

Govoreći o budućnosti Federico Massimo Ceschin, nacionalni direktor „Europskih kulturnih ruta”, istaknuo je da razvitak kulturnih ruta podržava Europska unija, pri čemu se suočavamo s novim sedmogodišnjim programom koji će otvoriti mogućnost da rute postanu ono što do sada nikada nisu bile, a to je pravi turistički proizvod.

Simone Bozzata, profesor na Odjelu za povijest, baštinu i društvo sveučilišta Tor Vergata, ukazao je na veliku važnost trenda sporih putovanja, tzv. slow travel, tipičnih za hodočasnički turizam, uz zadatak sveučilišta da formira linearne i transverzalne modele ruta i povezivanje destinacija. Usto je dodao kako vjerski turizam nije samo niša nego značajan dio tržišta koji ima precizne potrebe što ih treba znati predvidjeti i zadovoljiti.

Adriano Meloni, savjetnik Odjela za ekonomski razvoj, turizam i rad grada Rima, napomenuo je da je Rim već stoljećima najvažnija destinacija za milijune hodočasnika koji putuju u znaku vjere i kulture.

Sve više ljudi na svijetu, mladih i starih, svih vjera i etničkih skupina koji odlaze u Rim opredjeljuju se za održivi i odgovorni te tzv. spori turizam. Uspjeh kulturnih ruta očiti je dokaz tome. Stoga je cilj ojačati taj način putovanja – približavanjem materijalne i duhovne ljepote Rima u skladu s poticanjem harmonije i dijaloga među narodima.

U okviru održane radionice predstavljene su asocijacije koje okupljaju pružatelje usluga kao i hodočasnička odredišta u jedinstvenoj ponudi kulturnih ruta i puteva.

Posebno je predstavljena međunarodno priznata i certificirana Ruta sv. Franje Via Francigena, zatim potpuno nova Sicilijanska sveta ruta (Sicilia Sacra Network), s kojom su sudionike upoznali Antonio Barone i Alice Bifarella, kao i mnogi drugi sveti putovi Italije.

Nakon radionice sudionici su upoznati s različitim mogućnostima smještaja, posebice unutar samostana i vjerskih smještajnih objekata. Konferencija je završila Sajmom vjerskih putovanja.

Internacionalizacija ponude vjerskih putovanja

Iz Hrvatske u radu konferencije sudjelovali su predstavnici Krapinsko-zagorske županije, Turističke zajednice Marije Bistrice, Blue Sun hotela, agencije Ban Tours i UNPAH-e.

U razgovoru s predstavnicom UNPAH-e glavni organizator konferencije Nicola Ucci naglasio je da je to jedan od važnih projekata u razvitku posebnih oblika turizma u Italiji te da se nakon teme vjerskog turizma planiraju događanja i sajmovi na temu termalnog turizma, MICE industrije, luksuznog turizma i sl.

Nicola Ucci uz to je naglasio kako se upravo ovom konferencijom žele predstaviti inovativni programi, ali i postići jača internacionalizacija ponude vjerskih i duhovnih putovanja, okupljajući na jednom mjestu turoperatore, asocijacije te ključne dionike Crkve.

Naglasio je da se time otvara novi put predstavljanja sličnih sadržaja zemalja koje su ovaj put bile samo gostujući partneri, ali da se nada kako će se na idućoj konferenciji moći predstaviti pojedinačno Hrvatska, Brazil, Uzbekistan... Također je ukazao na nove potrebe sofisticiranih putnika koji u iskustvu destinacije traže putovanja sa smislom, transformativna putovanja koja će putnike promijeniti i pružiti im novu duhovnu i odgovornu dimenziju. Pritom i ostali kulturni sadržaji imaju značajnu ulogu jer se hodočasnik želi u cijelosti povezati s lokalnim stanovništvom.

U ponudi se očekuje prepoznavanje potrebe hodočasnika za cjelovitim duhovnim i fizičkim oporavkom, koji uključuje povezanost s ukupnim vrijednostima područja.

Putnici traže i aktivnosti u skladu s očuvanjem prirodnog okružja destinacija (npr. putovanja biciklom), autohtonu enogastronomiju koja uključuje održivost i zapošljivost lokalnih zajednica i sl.

Dakle, iskustvo koje podrazumijeva duhovno vjersko putovanje okrenuto je sada širokoj lepezi usluga, koje za odgovornog putnika znače da on pridonosi dobrobiti lokalne zajednice i destinacije u koju dolazi.

UNPAH danas ima desetak putničkih agencija koje nude vjerska putovanja, a Hrvatska obiluje destinacijama vjerskog turizma, ali je taj segment turizma još nedovoljno iskorišten.

Primjerice, Marija Bistrica je prema neslužbenim podacima vlč. Anđelka Kataneca imala milijun posjetitelja. Hrvatska u ovom segmentu ima ogroman i neprepoznat potencijal, posebice u okviru međunarodne suradnje ili npr. iseljeničkog turizma, što treba iskoristiti i kvalitetno strateški osmisliti.

Na kraju našeg razgovora Nicola Ucci je naglasio da se vrijednosti hodočasničkih destinacija ističu kroz odgovorne i smislene produkte koji će omogućiti i opstanak mikrodestinacija izvan velikih tijekova turističkih kretanja.

Vjerski turizam značajni je oblik aktivnosti koji omogućava i zadržavanje tradicijskih vrijednosti i vjerskih kvaliteta zajednica kao i ekonomski oporavak zapuštenih područja. (Vlasta Klarić, glavna tajnica UNPAH-a; UT magazin)

Ministar turizma Gari Cappelli u ponedjeljak je u Crikvenici, tijekom obilaska nedavno uređenog hotela Esplanade, kazao da turistički rezultati pokazuju da se ostvaruju njegove procjene iz veljače i ožujka, temeljene na analizama i izvješćima touroperatora i avioprijevoznika, o dvoznamenkastom rastu turističkog prometa.

Izrazio je zadovoljstvo rastom turističkog prometa u hotelima, istaknuvši da hoteli rade dulje u godini nego obiteljski smještaj, dijelom zahvaljujući svojim dodatnim sadržajima, i tako doprinose nastojanima ka ostvarenju cjelogodišnjeg turizma.

Istaknuo je da se u gradnju i uređenje više od 40 hotela uložilo 800 milijuna eura, i to uglavnom u one s četiri ili pet zvjezdica. Pokazalo se prošle godine da su ti hoteli najviše kategorije u prosjeku popunjeni tri ili četiri tjedna više nego oni s manje zvjezdica, a turisti tu ostaju u predsezoni i posezoni, rekao je ministar.

Cappelli je naglasio da je izuzetno važno da se destinacijom upravlja na lokalnoj razini te da se to temelji na lokalnim strategijama razvoja turizma. Pozvao je gradove koji još nisu izradili strategije da to učine, istaknuvši da su oni, koji su se tim pitanjima bavili prije 10 ili 15 godina, danas pripremljeni dočekali veliki rast broja turista.

„Ima gradova za koje se nikad ne čuje da imaju ljetne gužve ili nedovoljan broj parkirnih mjesta ljeti. S druge strane ima onih koji su sad nezadovoljni jer im turistički kapaciteti nisu usklađeni s uređenošću infrastrukture“, kazao je Cappelli.

Smanjenje gužvi u cestovnom prometu uz usporedno dodatno povećanje prometa u zračnim lukama očekuje se za dvije do tri godine zahvaljujući akcijama udruženog oglašavanja i aktivnostima Hrvatske turističke zajednice usmjerenim ka povećanju broja avionskih gostiju, rekao je.

Na upit novinara da komentira analize u Sloveniji koje pokazuju da Slovenci sve više vole ljetovati u Hrvatskoj, Cappelli je kazao da je rast broj slovenskih gostiju na godišnjoj razini pet posto. Smatramo ih bitnim gostima, oni su nam najbliže i razumiju tržište, koriste sve vrste kapaciteta, dolaze više puta godišnje, kazao je.

Ministar Cappelli nazočio je, nakon obilaska hotela Esplanade, svečanoj sjednici Gradskog vijeća u povodu Dana grada, zajedno s ministrom mora, prometa i infrastrukture Olegom Butkovićem i drugim uzvanicima.

Tom prigodom je gradonačelnik Crikvenice Damir Rukavina naglasio da je tijekom protekle godine ulagano ravnomjerno u sve dijelove područja Grada Crikvenice. U uređenje središta Selca uloženo 27 milijuna kuna, u kanalizacijsku mrežu u Jadranovu 7,6 milijuna kuna, u rekonstrukciju važnih prometnica u Dramlju 3,5 milijuna kuna, isto toliko i u uređenje Preradovićeve ulice u središtu Crikvenice, naveo je.

Ministar Oleg Butković je istaknuo da je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture s 2,6 milijuna kuna pomoglo u rekonstrukciji luke Podvorska u Crikvenici. Najavio je izgradnju zapadnog lukobrana u crikveničkoj središnjoj luci, te raspisivanje natječaja za gradnje marine u Crikvenici kapaciteta 200 vezova.

Okupljene su pozdravili predsjednik Gradskog vijeća Veselko Mutavgjić, izaslanik predsjednika Sabora, saborski zastupnik i gradonačelnik Bakra Tomislav Klarić te predsjednik Skupštine Primorsko-goranske županije Erik Fabijanić.

Na svečanoj sjednici dodijeljene su godišnje nagrade Grada Crikvenice Mubeširi Širi Tomić, za volonterski i humanitarni rad te pomoć djeci i osobama s posebnim potrebama, aktivnoj članici niza udruga i fotografkinji Elmi Dujić, te udruzi umirovljenika Sunce iz Crikvenice za promicanje sporta među starijom populacijom. Nagradu za životno djelo dobio je Stjepan Lončarić Pišta za djelovanje u sportu i novinarstvu. (Hina/FaH)

Zahvaljujući klubovima na Zrću i njihovim gostima, Novalja se za posljednjih 15 godina razvila snažnije nego u ranijih 50 ili 60 godina.

 

Ante Dabo gradonačelnik je Novalje na otoku Pagu, a ni Dabo ni Novalja nikad ni po čemu ne bi bili zanimljivi i važni apsolutno nikome, osim samima sebi, da se tom mjestu prije petnaestak godina nije dogodila plaža Zrće, koja je u međuvremenu izrasla u globalno popularnu i razvikanu destinaciju partijanerskog turizma.

U Hrvatskoj se prošlog vikenda premašuju brojke od milijun turističkih noćenja po danu, što su novi vikend rekordi, koji su pridonijeli da su se od početka godine do 22. srpnja u turizmu, s ukupno više od 43 milijuna noćenja koje je ostvarilo devet milijuna turista, zabilježili porasti od 20 posto u odnosu na isto razdoblje lani, rekao je u nedjelju ministar turizma Gari Cappelli.

"Rezultati turističkog prometa u dosadašnjem djelu godine potvrda su da Hrvatska postaje cjelogodišnja destinacija. Od početka godine do danas bilježimo rekordne turističke brojke s porastima od oko 20 posto, a dvoznamenkaste poraste od početka najavljujemo i za cijelu godinu", istaknuo je Cappelli iznoseći brojke iz sustava eVisitor i eCrew (nautika) od gotovo 200 tisuća turista koji su u Hrvatsku došli samo u subotu, 22. srpnja, kada je bilo i nešto više od milijun noćenja.

To znači i da su ukupni hrvatski komercijalni smještajni turistički kapaciteti za vikend bilo gotovo u potpunosti popunjeni, ako se uzme u obzir brojka da je u tom smještaju nešto malo više od milijun kreveta.

Slične brojke su bile i dan ranije, u petak, 21. srpnja, a najviše noćenja kroz ta dva dana bilo je u Rovinju, Poreču, Umagu, Medulinu, Dubrovniku, Malom Lošinju, Viru, Crikvenici i Novalji.
Među turistima, ovog vikenda najviše noćenja u hrvatskim turističkim destinacijama ostvarili su Nijemci i Slovenci, domaći su turisti na trećem mjestu, a slijede Poljaci, Austrijanci, Česi, Slovaci, te oni iz Nizozemska i Italije.

Cappelli pritom ističe da su odlični rezultati i s tržišta Skandinavije, Južne Koreje, SAD-a i Velike Britanije, čemu su, kako ocjenjuje, puno pridonijele brojne nove zračne linije koje povezuju hrvatske destinacije sa zemljama diljem svijeta.

Od ukupnih 43 milijuna noćenja od početka godine do ovog vikenda, gotovo polovica ili 20 milijuna ostvarena je samo u srpnju, od 1. do 22. srpnja, što je 12 posto više nego u istim danima prošle godine, dok je turista došlo 13 posto više ili 3.2 milijuna.

"Nastavak porasta turističkog prometa očekujemo i u kolovozu, kao i u ostatku godine, kao rezultat ciljanih i vrlo promišljenih marketinških aktivnosti i javnog i privatnog turističkog sektora te niza održanih sastanaka s brojnim najvećim svjetskim i europskim aviokompanijama i touroperatorima. Odlične rezultate ostvarujemo na tržištima Poljske, Skandinavije, Južne Koreje, SAD i Velike Britanije. Velik doprinos tim rezultatima svakako su dale brojne nove zračne linije koje povezuju hrvatske destinacije sa zemljama diljem svijeta", rekao je hrvatski ministar turizma.

Procjenjuje da će se planirani rast turističkog prometa nastaviti i u kolovozu, ali i u ostatku godine, što će dati dodatni zamah razvoju cjelokupnog hrvatskog gospodarstva.

"Siguran sam da će se pravi rezultati toga vidjeti i idućoj godini, uz ostalo i kroz povećanje broja turista s Dalekog istoka i drugih, nama do sada netradicionalnih tržišta",  rekao je Cappelli.

Kristjan Staničić je imenovan jednoglasno, a radi se o kandidatu koji dolazi iz sektora hotelijerstva s dugogodišnjim iskustvom na rukovodećim funkcijama

Staničić će na mjestu direktora zamijeniti Ratomira Ivičića koji je u veljači ove godine zatražio razrješenje, a na natječaj koji je bio otvoren do 30. svibnja ukupno je pristiglo sedam prijava. Ostali kandidati su bili Davorko Obuljen, donedavni zamjenik župana Dubrovačko-neretvanske županije, znanstvenica s Instituta za turizam Katarina Miličević, Joško Stella, direktor turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije, Dean Bosak iz Ugo grupe d.o.o, Tonči Glavina, suvlasnik splitske agencije za omladinski turizam, dok je šesti kandidat još uvijek nepoznat.

– Riječ je o istinskom profesionalcu s dugogodišnjim iskustvom rada u turizmu koji sam siguran da će dati veliki zamah daljnjem pozicioniranju Hrvatske kao jedne od najatraktivnijih turističkih destinacija. Te vrijednosti prepoznala je i struka, a tome u prilog ide i činjenica što je direktor Staničić izabran jednoglasnom odlukom Turističkog vijeća. Hrvatski turizam ima veliki potencijal za rast i razvoj i siguran sam da ćemo kroz zajedničku suradnju učiniti Hrvatsku još konkurentnijom i prepoznatljivijom u svjetskim okvirima, rekao je Cappeli.

Kristjan Staničić gotovo cijelu karijeru radi u turizmu. Diplomirao je na Hotelijerskom fakultetu u Opatiji gdje je i magistrirao, a ujedno je završio i jednogodišnji studij Diplomatske akademije u Zagrebu. Karijeru je započeo u Ministarstvu vanjskih poslova, a nastavio kao pomoćnik direktora marketinga i prodaje Hoteli Novi, a bio je i član Uprave te tvrtke. Obnašao je i funkciju predsjednika Uprave Liburnia Riviera Hotela, predsjednika Uprave crikveničke hotelske tvrtke Jadran te funkciju izvršnog direktora prodaje i marketinga, a potom i predsjednika Uprave Hotela Bernardin iz Portoroža u Sloveniji.

Aktivno je sudjelovao u izradi strateških dokumenata iz područja turizma na lokalnoj, županijskoj i državnoj razini, član je Izvršnog odbora Udruge Poslodavaca u Hotelijerstvu Hrvatske (UPUHH), te je sudjelovao i sudjeluju u radu niza stručnih tijela.

Staničić je i politički aktivan pa je tako na nedavnim lokalnim izborima bio kandidat HDZ-a za gradonačelnika Rijeke.

 

Zahvaljujući klubovima na Zrću i njihovim gostima, Novalja se za posljednjih 15 godina razvila snažnije nego u ranijih 50 ili 60 godina.

 

Ante Dabo gradonačelnik je Novalje na otoku Pagu, a ni Dabo ni Novalja nikad ni po čemu ne bi bili zanimljivi i važni apsolutno nikome, osim samima sebi, da se tom mjestu prije petnaestak godina nije dogodila plaža Zrće, koja je u međuvremenu izrasla u globalno popularnu i razvikanu destinaciju partijanerskog turizma.