• UDRUGA PODUZETNIKA U HOTELIJERSTVU HRVATSKE

Investicije u održivost su ključne za konkurentnost turizma

Investicije u održivost su ključne za konkurentnost turizma – Austrija od sljedeće godine kompletan sustav poticaja u turizmu veže uz održivost

 Beč, 4. studenog 2022. – Investiranje u održivi turizam postaje sve važnije jer takve investicije kratkoročno osiguravaju konkurentsku prednost na sve konkurentnijem europskom turističkom tržištu, no vrlo brzo će održivi turizam jednostavno postati standard koji će biti preduvjet za ostvarivanje bilo kakvog turističkog rezultata, zaključak je panel razgovora koji je u Beču organizirala Hrvatska udruga turizma (HUT) u suradnji sa Hrvatskom turističkom zajednicom (HTZ).

“Važno je stvoriti preduvjete za transformaciju u smjeru održivog turizma jer ta transformacija nije jeftina. Održivi proizvodi su skuplji, primjerice organska hrana je otprilike 30-tak posto skuplja od standardne, no potencijal koji održivi turizam otvara je ogroman i nitko u sektoru si ne bi smio priuštiti da ne krene u tom smjeru. Gosti sve više prepoznaju zanimljive priče koje kreiraju održivi turistički projekti i spremni su ih podržati kroz nešto višu cijenu”, izjavila je Michaele Reitterer, donedavna predsjednica udruge austrijskih hotelijera te vlasnica i direktorica HS Hotelbetriebs GmbH – boutique hotela Stadthalle u Beču, prvog energetski neutralnog hotela na svijetu i prvog hotela na svijetu potpuno posvećenog ispunjavanju 17 UN-ovih ciljeva održivog razvoja. Reitterer kao prednost takvog način razvoja ponude vidi i u boljem privlačenju radne snage, s obzirom da zaposlenici u izboru svog radnog mjesta sve više vrednuju poslodavce koji su fokusirani na održivost. 

Održivi projekti moraju biti ekonomski isplativi jer je potrebno osigurati sredstva za kontinuirano investiranje u transformaciju. Transformacija je pokretana digitalnom tehnologijom, zelenom tranzicijom, no turistički stručnjaci koje su okupili HUT i HTZ u Austriji naglašavaju da su sve više svjesni da je za uspješnu transformaciju potreban i treći temelj, a riječ je o drugačijem modelu regulacije i osiguravanja poticajnog okruženja za investitore u održive projekte od strane lokalnih i nacionalnih vlasti. 

Austrijski turistički stručnjaci ističu da je upravo u pandemiji koja je pokazala veliku ranjivost turizma sazrijela svijest o nužnosti ubrzanja održivog turizma. Austrija je 2021. godine turističkom sektoru otvorila poseban program poticanja investicija, i to posebno u održive projekte. Svakom investitoru u turizam ponuđena je državna subvencija u iznosu 7 posto ukupne vrijednosti investicije, dok je za održive projekte u turizmu ta subvencija udvostručena na 14 posto. To je rezultiralo velikim investicijama u održivost.

Državna tajnica zadužena za turizam u Ministarstvu rada i gospodarstva Susanne Kraus-Winkler istaknula je da je Austrija upravo pred finalizacijom novog sustava poticanja investicija u turizmu čija će poveznica kroz različite programe biti upravo održivost, a očekuje da će stupiti na snagu u prvom kvartalu 2023. godine. Programi koji će biti financirani isključivo nacionalnim izvorima, u godišnjem iznosu od 24,5 milijuna eura, poticat će investicije u povećanje energetske efikasnosti postojećih objekata, nabavu energetski efikasne opreme, stimulirat će jačanje kapitalne baze turističkih kompanija kao i dodatne projekte usmjerene jačanju malih i srednjih obiteljskih hotela, ali i sve investicije povećanja kvalitete života i smještaja zaposlenika, s obzirom da je manjak stručne radne snage u Austriji jedan od ključnih problema u sektoru. Austrija trenutno ima preko 54 posto stranaca u ukupnom broju zaposlenih u turizmu i taj postotak stalno raste. Kraus-Winkler naglašava da se sve više priča o tome da se država i lokalne vlasti uključe u poticanje projekata koji imaju potencijala dodatno privući kvalitetnu radnu snagu, poput poticaja za izgradnju rezidencijalnih projekata za zaposlenike u turizmu i raznih popratnih objekata poput školskih vrtića i slično. Kraus-Winkler naglašava da je i zbog energetske krize, ali i zbog nedostatka radne snage svima jasno da ćemo morati u potpunosti promijeniti način razmišljanja o turizmu i načinima na koji možemo potaknuti održivi turizam.

Austrija je u pandemiji doživjela veliki pad turizma, turistički dolasci i noćenja su pali i u 2020., ali i u 2021. godini koja je završila sa 52,06 posto manje dolazaka i 47,9 posto manje noćenja turista u odnosu na 2019. godinu. Kako je prezentirao Branimir Tončinić, direktor predstavništva HTZ-a u Austriji, puni oporavak se očekuje ove godine jer iako je rujan Austrija završila sa 14 posto minusa u dolascima i 11 posto minusa u noćenjima u odnosu na 2019. godinu, prema aktualnim anketama i dalje su među top tri najpoželjnije destinacije za zimski odmor na ključnim EU tržištima pa očekuju puni oporavak do kraja godine.

”Austrija je prije pandemije donijela master plan za turizam u kojem smo definirali da želimo postati najodrživija turistička destinacija na svijetu. Mi jako dobro stojimo na različitim ljestvicama održivosti, no svake godine vidimo da konkurencija sve više investira što znači da moramo biti sve brži i uporniji u tranziciji”, izjavila je Katrin Erben, voditeljica održivosti u Austrijskoj nacionalnoj turističkoj zajednici. Erben je naglasila da je za poticanje održivosti ključna jako dobra komunikacija konkretnih prednosti i potencijala projekata koji se realiziraju, omogućavanje transfera znanja i najboljih praksi među sektorom te suradnja u razmjeni važnih podataka za donošenje odluka. 

”Ljudi sve više na svom odmoru traže iskustva, ali posebna iskustva koja im omogućavaju ne samo da nešto dožive nego da se tijekom odmora sami transformiraju i da se kući vrate nadahnuti. Da bi im to ponudili moramo u potpunosti promijeniti upravljanjem turizmom u destinaciji, moramo istraživati načine kako im putem tehnologije omogućiti da se uključe u razvoj destinacije, moramo skupljati puno više povratnih informacija kako bi znali bolje donositi odluke i kreirati ponudu. Destinacijski menadžment mora postati umjetnost interakcije, moramo digitalno povezati podatkovne silose u destinacijama i omogućiti donošenje odluka i ponude u realnom vremenu”, izjavio je Reinhard Lanner, konzultant za digitalne projekte u turizmu i donedavni direktor za digitalne projekte u Austrijskoj nacionalnoj turističkoj zajednici. Lanner je naglasio da je dobar primjer digitalne transformacije u turizmu Mađarska koja je povezala sustave rezervacija i fiskalizacije sa naprednom tehnologijom umjetne inteligencije pa turistički stručnjaci mogu predvidjeti kolika je vjerojatnost da će neki gost koji je rezervirao smještaj u Mađarskoj zaista i doći i koliko će potrošiti u destinaciji. Te podatke imaju u realnom vremenu i na temelju njih mogu kreirati svoju ponudu, usmjeravati kampanje i slično. Kvalitetno upravljanje velikim količinama podataka koji se kreiraju u turizmu može potaknuti razvoj potpuno drugačije organizacije u turizmu, pa Lanner ističe da hoteli u budućnosti mogu biti istovremeno i istraživački centri, kuhinje za dostavu hrane, odnosno mogu kreirati puno više različitih mogućnosti za ostvarivanje prihoda. To je ujedno i način na koji turizam može postati puno održiviji i manje ovisiti o jednom izvoru prihoda. 

Glavna tajnica za turizam

Studijsko putovanje

Studijsko putovnje Beč

Izvor: HUT

Srodni sadržaj po oznakama

Prijave za oznaku “Safe stay in Croatia”

U suradnji Ministarstva turizma i sporta i Hrvatske turističke zajednice pokrenut je projekt uvođenja nacionalne...
Pročitaj više »

Tjedan odmora vrijedan

Tjedan odmora vrijedan, projekt Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice nastavlja se od 16. do...
Pročitaj više »

ENTER CROATIA

S ciljem olakšavanja prelaska granice Republike Hrvatske te kako bi gosti bili upoznati s epidemiološkim...
Pročitaj više »

U 2019. godini Hrvatsku posjetilo gotovo 21 milijun turista

Prema podacima sustava eVisitor, u Hrvatskoj je u 2019. godini ostvareno 20,7 milijuna dolazaka (+5%)...
Pročitaj više »

Europski hotelijeri i ugostitelji sastaju se u Hrvatskoj

Predstavnici vodećih europskih hotelijera i ugostitelja iz 31 države, članovi HOTREC-a, sastaju se u Dubrovniku...
Pročitaj više »
HTZ

PROMOCIJA NAUTIKE KROZ PROJEKT „CROATIA, FULL OF ISLANDS TO DISCOVER“

Hrvatska turistička zajednica treću godinu zaredom provodi projekt „Croatia, Full of Islands to Discover“, koji za cilj...
Pročitaj više »

HTZ: Krenula kampanja za promociju posezone na 14 europskih tržišta

Hrvatska turistička zajednica krenula je s velikom marketinškom kampanjom za promociju posezone koja će se...
Pročitaj više »

​HTZ u izboru Virtuosa među 5 najboljih turističkih organizacija na svijetu

Hrvatska turistička zajednica je od Virtuosa, udruženja organizatora putovanja u segmentu luksuznog turizma, bila nominirana...
Pročitaj više »
HTZ

ODLIČAN NOVI PROMOTIVNI VIDEO ISTRE / LIFE AS IT SHOULD BE IN ISTRIA!

Pod sloganom – Experience life as it should be in Istria!, novi promotion video Istre,...
Pročitaj više »
HTZ

HTZ: Promocija zdravstvenog turizma na 11 tržišta

HTZ je pokrenula marketinšku kampanju za promociju zdravstvenog turizma na 11 ključnih emitivnih tržišta: Njemačkoj, Sloveniji, Austriji,...
Pročitaj više »
Skip to content